divendres, 17 de març del 2023

La pluja, un plaer

Ja no fa tanta fred, comencen a sortir espàrrecs, floreix la mimosa i les primeres flors de la primavera. Molta gent està més contenta perquè ve el bon temps. Però jo mantinc l'esperança d'una primavera que porti unes bones pluges. Aquests dies m'he trobat enyorant la pluja, ja no només per la falta d'aigua, essencial per viure i per la natura, sinó també per la fressa que fa quan pica sobre el teulat o per veure algun ocell com es passeja per sota el ruixat, o fins i tot per sortir a passejar els gossos amb paraigua. Després pot ser que et trobis una salamandra que també ha decidit sortir a fer un volt o potser un cargol que ha tret la banya, veus la natura des d'una altra mirada, plena de gotetes i brillant, sembla que veus unes altres plantes, flors o arbres. 



D'altra banda, si no ve de gust passejar, també és molt agradable veure com cau la pluja des de dins de casa: asseguda al sofà, amb la manteta, una bona lectura i de tant en tant una mirada a defora. Com ja sabeu els que em seguiu de fa temps, m'encanta mirar per la finestra (aquí en vaig parlar), és una afició més de la meva llista. A casa no soc l'única, però. Tenim una gata, la Russi, que el seu lloc és a l'ampit de la finestra. Ja li vam posar una manteta per ella i es passa el dia allà, mirant i dormint. La Russi és una gata ben especial, té por de tot i li agrada molt estar a dins, per això se sent segura a un lloc alt i amb visibilitat. Sap que allà de tant en tant algú de nosaltres l'anem a manyagar i que els gossos no la molestaran. 



Avui m'ha agradat recordar com és un dia de pluja. Segurament avui farà sol o potser amb una mica de núvols i segur que no farà gaire fred, però aquest blog és per somniar i per imaginar el dia que tornarà a ploure. Llavors ho hem de gaudir al màxim, tant com puguem, i hem de pensar que emplenem pantans i apaguem la set de la natura. 


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...