dilluns, 13 de maig del 2024

Anar a collir nispros

Baixar a l'hort i anar a fer-hi un vol sempre és més agraït aquest mes. Ja hi tenim la marialluïssa ben verda, els lilàs ben florits, el til·ler amb un verd tendre, a punt de florir, però encara no, i els nispros ben madurs. De passada pots trobar algun espàrrec d'aquells tan llargs al costat del pou que t'ajuden a fer la truita del dilluns per sopar.  Ja amb en Marc petit hi baixàvem per fer la berenada de nispros. No cal dir que ens acompanyaven tot el remat de casa, gossos i gats. Ara en Marc ja li costa més sortir a fer la passejada, coses de l'edat, però en Salvi li encanta anar-hi. Els nispros menjats de l'arbre, són molt més bons, sobretot els que són pessigats pels ocells, que són més dolços. Pelar-los, tastar-los i dir allò de ohquebons! així, tot seguit i amb la boca plena. Després per postres de sopar o dinar, també passen prou bé, malgrat que és força entretingut pelar-los.

El mitjà de transport preferit de Hevitz és el cistell, li encanta, sobretot des que s'ha fet més gran i li costa més seguir-nos quan anem a fer la passejada del ramat.

A casa, un dels  temes recorrents de cada any és la confusió de nispros i nespres o nesples. Són dues fruites ben diferents. Mentre una surt a la primavera, entre abril i maig, i que a més és forastora, ve del Japó, l'altra es menja a la tardor i costa molt de veure'n. Recordo que de joveneta el meu pare em va donar una nespra (que no nispro) que vaig deixar assecar. No la vaig ni provar, diria que em va dir que era àcida i no em va venir de gust. També em penso que la va treure de per aquí casa, però des que vivim a la Vall d'Aro, ja no n'hi ha, s'ha embordit, ara les fruites són petites i vermelles i les fem servir per fer l'hort del pessebre per Nadal.

Sigui com sigui aquests dies si veniu a casa hi ha un plat fondo ple de nispros per anar fent i els menjarem amb ganes, sabent que fins l'any que ve no en tornarem a tastar. 



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...